Opis funkcjonalności MyPrint - Golton
Home / Opis funkcjonalności MyPrint
MyPrint zintegrowany system zarządzania drukarnią
MyPrint to systemy zarządzania produkcją w drukarni. Oprogramowanie (cyfrowy workflow),
które wspiera przepływ informacji oraz wspomaga podejmowanie decyzji.
Jest to system klasy MIS (Management Information System) / MES (Manufacturing Execution system)
umożliwiające sprawną komunikację i przepływ informacji pomiędzy działami produkcyjnymi, działami przygotowania produkcji, obsługą klienta a także sprzedażą. Umożliwia zarządzanie zleceniami na etapie projektowym, produkcyjnym, planowanie produkcji na maszynach, zbieranie danych bezpośrednio z maszyn, generowanie statystyk produkcyjnych, obsługę wysyłek, zarządzanie personelem i wiele innych.
Opis Modułów i Funkcjonalności
MyPrint to system MIS dla drukarni dziełowych, opakowaniowych, cyfrowych oraz drukarni etykiet
kalkulacje
Kalkulacja opiera się na przygotowanych wzorcach produktów, dzięki którym znacząco redukujemy ilość wprowadzanych danych i skracamy czas ofertowania.
- – Dwa rodzaje kalkulacji, cennikowa i szacunkowa
- – Automatyczne tworzenie karty technologicznej
- – możliwość dodawanie własnych parametrów i wiązania ich z regułami kalkulacji
- – Zintegrowane ofertowanie np. ze skrzynki handlowca
- – Strategie cenowe w oparciu typy produktów, wielkość, zamówienie itp.
- – Ofertowanie w wielu językach oferty kilku wariantów produktów
- – Statystyki wykonanych kalkulacji, złożonych ofert, typów produktów
CRM
Moduł zarządzania relacjami z klientem zbiera w jednym miejscu wszystkie kluczowe dane: adresy, karty technologiczne, kontakty, kalkulacje, oferty, zamówienia, zadania, strategie sprzedażowe itp.
- – Możliwość tworzenia budżetów oraz dynamicznych planów sprzedaży na kliencie lub jego produktach
- – Integracja z kontem pocztowym. Podpinanie email do klienta, aby były dostępne dla innych osób obsługujących danego
- – Profil klienta (kluczowe osoby, osoby do kontaktu, dane adresowe, magazyny, godziny otwarcia, godziny dostaw itp.
- – Rejestracja wizyt oraz kontaktów z klientem
- – Rejestracja kalkulacji oraz złożonych ofert
- – Raportowanie (aktywność Klienta, % ofert z sukcesem, wykonana produkcja)
- – Budżety oraz prognozy sprzedaży
- – Check-listy, segmentacja klienta
- – Zadania, obieg zadań
- – Zadania cykliczne
- – Rejestrowanie kosztów zadań
- – Kalendarz zadań.
zamówienia klienta
Tworzenie zleceń sprzedaży - zamówień od klientów oraz uruchamianie do nich zleceń produkcyjnych, harmonogramów dostaw, ustawianie parametrów zleceń.
- – Tworzenie zleceń sprzedażowych – zamówień klienta (zamówienia do wysyłki, zamówienia na magazyn, wywołania z magazynu) oraz uruchamianie do nich zleceń produkcyjnych
- – Harmonogram dostaw zamówienia
- – Dołączanie dokumentów, korespondencji email
- – Dowolne statusy zamówienia (np: zarejestrowane, potwierdzone, opłacone, w trakcie produkcji, dostarczone, zafakturowane, zamknięte)
- – Wizualizacja statusu zamówienia
- – Wizualizacja postępu realizacji produkcji
- – Drukowanie dokumentów (umowy, potwierdzenia zamówienia do klienta itp.)
- – Szybkie uruchamianie zamówień klienta ze złożonych ofert
- – Uruchamianie zamówień tylko dla zatwierdzonych ofert
- – Wystawianie faktur do zamówień (proforma)
- – Możliwa integracja z systemem księgowym aby wyświetlić płatności klienta
- – Powiązania z modułem CRM, produkcyjnym
- – Wyznaczenia osób opiekujących się zamówieniem (obsługa klienta), handlowców.
Surowce
Moduł surowce obsługuje magazyn surowców oraz cały obieg magazynowy: zapytanie ofertowe, zamówienia, przyjęcia PZ, rozchody RW oraz pozostałe ruchy magazynowe.
- – Możliwość tworzenia budżetów oraz dynamicznych planów sprzedaży na kliencie lub jego produktach
- – Integracja z kontem pocztowym. Podpinanie email do klienta, aby były dostępne dla innych osób obsługujących danego
- – Profil klienta (kluczowe osoby, osoby do kontaktu, dane adresowe, magazyny, godziny otwarcia, godziny dostaw itp.
- – Rejestracja wizyt oraz kontaktów z klientem
- – Rejestracja kalkulacji oraz złożonych ofert
- – Raportowanie (aktywność Klienta, % ofert z sukcesem, wykonana produkcja)
- – Budżety oraz prognozy sprzedaży
- – Check-listy, segmentacja klienta
- – Zadania, obieg zadań
- – Zadania cykliczne
- – Rejestrowanie kosztów zadań
- – Kalendarz zadań.
Produckja
Zlecenia produkcyjne uruchamiane na podstawie zamówień klienta - zleceń sprzedaży. Do każdego zamówienia (linii zamówienia klienta) możemy otworzyć zlecenie produkcyjne, bądź kilka zleceń produkcyjnych (partie, doprodukcje, zlecenia testowe itp.).
- – Zlecenia produkcyjne uruchamiane na podstawie zleceń sprzedaży.
- – Możliwość uruchomienia większej ilości zleceń do jednego zamówienia (produkcja w partiach, doprodukcje, zlecenia testowe)
- – Dzielenie, łączenie zleceń produkcyjnych
- – Zlecenie = karta technologiczna, posiada wszystkie potrzebne informacje dla operatorów maszyn (rysunki, podgląd grafiki itp.)
- – Możliwość obserwacji z poziomu zlecenia wszystkich zarejestrowanych zdarzeń dotyczących zlecenia (w zależności od zainstalowanych modułów): raporty wykonania produkcji, raporty odpadów, kontrola jakości, historia zlecenia, historia zamawiania surowców, zmiany w planie, paletowanie, wysyłki, powiązane zamówienia klientów itp.
- – Podsumowanie surowców potrzebnych na wykonanie zlecenia (BOM – bill of materials)
- – Podsumowanie operacji produkcyjnych na zlecenie, zestawienie z wykonanymi czasami i ilościami, graficzne podsumowanie wykonania zlecenia.
- – Wydruki kart produkcyjnych (torebek zlecenia).
plan produkcji
Planowanie produkcji odbywa się z uwzględnieniem poszczególnych operacji technologi wyrobu (tzw. marszruty technologicznej) każdego z komponentów potrzebnych do wykonania gotowego wyrobu, dostępności maszyn, dostępności surowców oraz form drukowych.
- – Przy uruchamianiu zlecenia produkcyjnego system przeprowadzi wstępne planowanie i zaproponuje 3 warianty terminowe:
- – Termin bezpieczny, czyli ustawienie zlecenia na koniec kolejki produkcyjnej na maszynach
- – Termin standardowy, czyli zaplanowanie zlecenia pomiędzy istniejące już zlecenia tak, aby nie opóźnić już potwierdzonych zleceń
- – Termin kolizyjny, czyli możliwy najkrótszy technologicznie termin od wskazanej daty gotowości zlecenia do produkcji. Otrzymamy informacje, które zlecenia zostaną opóźnione
- – Rezerwacja mocy produkcyjnych pod Klienta w oparciu o dane historyczne bądź wprowadzone prognozy Klienta
- – Obłożenie zakładu na poszczególne maszyny, dostępne moce produkcyjne
- – Planowanie długoterminowe (ilości zmian na maszyny, dostępność maszyn)
- – Automatyczny grafik maszyn, tworzony na podstawie ustawień maszyn, możliwość ręcznej korekty (choroby operatorów, dłuższe przestoje itp.)
- – Graficzne zestawienie mocy produkcyjnych
- – Planowanie na podstawie parametrów maszyn, wymaganych czasach odstępu między procesami oraz aktualnego ustawienia planu produkcji
- – Różne strategie planowania (bloki produkcyjne, grupowanie wg cech produkcji jak kolory, formaty, schematy falcowania itp.)
- – Planowanie z uwzględnieniem dostępności surowców oraz narzędzi
- – Możliwość ręcznej korekty planu
- – Ostrzeżenia o zleceniach opóźnionych.
Ekran operatora
Ekran operatora to uproszczona wersja systemu dla operatorów przystosowana do wyświetlenia na ekranach dotykowych, tabletach (większe przyciski, czcionki, mniej elementów graficznych).
- – Potwierdzanie zdarzeń czasowych (produkcyjnych oraz nieprodukcyjnych)
- – Potwierdzenia ilości (ilości, odpady w rozbiciu na kody odpadu)
- – Rejestracja dodatkowych parametrów w zależności od potrzeb danego procesu, maszyny, zlecenia, klienta
- – Dostęp do szczegółów zlecenia z poziomu operatora – podpięte pliki, specyfikacje
- – Informacje o planowanych czasach dla zlecenia, opóźnienia oraz przyspieszenia względem planu produkcji
- – Informacje o dostępności półproduktu z poprzednich procesów, dostępności narzędzi itp.
- – Drukowanie wewnętrznych etykiet paletowych
- – Obsługa półfabrykatów oraz zarządzanie partiami półfabrykatów (każda potwierdzona paleta może być widoczna osobno w magazynie półfabrykatów, może mieć swoją lokalizację, kod kreskowy – przy uruchomionej opcji obsługi kodów kreskowych).
- – Uproszczona obsługa za pomocą kodów kreskowych.
Kotrola jakości
Moduł kontroli jakości umożliwia raportowanie wykonanych kontroli na wybranych etapach produkcyjnych.
- – Lotna kontrola jakości, w oparciu o predefiniowane formularze
- – Definiowanie punktów kontrolnych dla zlecenia/klienta/procesu – operator przy potwierdzaniu zlecenia będzie zobowiązany do wykonania dodatkowej kontroli oraz zapisania jej rezultatów
- – Raporty jakościowe, certyfikaty dla gotowego wyrobu
- – Statystyki występujących wad, ilości, analiza najczęściej pojawiających się wad i problemów
- – Raporty jakościowe mają trzy możliwe statusy: zielony (wszystko OK.), żółty (zaakceptowane warunkowo), czerwony (wstrzymana produkcja). Raporty warunkowe oraz wstrzymane produkcje wymagają akceptacji po stronie kierownika jakości.
Magazyn
Obsługa magazynu wyrobów gotowych.
- – Operacje magazynowe: przyjęcia, wysyłki, zwroty itp. (+dokumenty)
- – Możliwa praca w oparciu o kody kreskowe, lokalizacja (moduł kodów kreskowych i lokalizacji)
- – Obsługa podwykonawstwa
- – Rotacja wyrobów gotowych w dniach
- – Zalegające wyroby z podziałem na ilość, wartość oraz czas zalegania
- – Obsługa wyrobów zarządzanych partiami
- – Lokalizacja.
Wysyłki
Zarządzanie wysyłkami do Klientów
- – Plan wysyłek, różne wglądy dla produkcji, magazynu, sprzedaży
- – Obsługa kodów kreskowych przy załadunku
- – Planowanie załadunków w oparciu o kody pocztowe, grupowanie załadunków
- – Dokumenty magazynowe (WZ)
- – Awizacja wysyłki do firm transportowych
- – Statystyki OTD, InFull, OTiF.
- – Integracja z firmami kurierskimi
- – raportowanie dostarczenia towaru przez kierowców (wysłanie kodu wysyłki z dokumentu WZ na SMS przez kierowcę po dostarczeniu towaru).
potrzebujesz więcej informacji? zadzwoń do nas
(+48) 511-608-911
lub
napisz mail
Scroll